karlienenanne.reismee.nl

Auto rijden in Kruger :D

Hallo lieve mensen,,

Nodig tijd voor een nieuwe blog,, lang geleden dat we iets van ons hebben laten horen!

Stage is eindelijk voorbij,, was wel heel erg leuk, maar na 8 weken 'juffrou, juffrou' heb je t ook wel een beetje gehad.. Maar ik had wel heerlijke schatjes in mn klas, laatste week ook de hele week les gegeven over Holland. Maar t was erg leuk hoor! :D

We zijn vorig weekend naar het geweldige krugerpark geweest, geniaal dat was echt genieten!
We waren weg met 8 meiden en 10 jongens, de laatste hadden het echt tot in de puntjes georganiseerd, we hadden een op en top compleet kamp..
Onze dagen daar zagen er als volgt uit: 's ochtends ontbeten we op zn afrikaans met koffie en afrikaanse beskuit, daarnagingen we het kamp (Satara voor de kenners) uit om half 6 zodra het hek open ging om de dieren in actie te zien.. En sjoe, we hebben bijna elke dag de big five gezien.. (schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn) Rond 10 uur kwamen we dan weer terug in het kamp voor een brunch met eieren en spek, waarna we met zn allen het zwembad indoken, om half 4 reden we weer en elke avond was er een braai of poottjiekos met aansluitend een kampvuur met gitaar.. wauw, ik heb daar echt van genoten! Wat een geniale vriendengroep hebben we hier opgebouwd..!
Eigenlijk waren de dieren twee dagen leuk, maar de derde dag stop je niet eens meer voor een trop giraffes of olifanten :P En allerleukste was het heerlijke sfeertje wat er hing, het tot laat in de nacht bij het kampvuur genieten, de idiote humor van de afrikaners en natuurlijk het gitaarspel van Albie met alle afrikaanse liedjes die hij ter plekke verzon.. :P
Ik heb ook lekker veel auto gereden,, zelfs tussen een grote kudde buffels door :O die moest ik echt aan de kant duwen :P Leer wel alles verkeerd om aan, aangezien het stuur hier rechts zit.. maar ik vind het echt heerlijk om auto te rijden :D Lekker tarentale opjagen, hahaha
Ik kan veel meer over kruger vertellen, maar dat vertel ik persoonlijk in NL wel weer..
Heel kort gezegt, het was misschien zelfs wel leuker als de Kaap..!

Tip voor de studenten van volgend jaar, ga lekker socializen met de locals, want dat maakt afrika het allerleukst.. Elke avond ben je wel weg voor een braai, cricket of rugbywedstrijd.. (hoewel cricket oersaai is, is het langs de lijn wel heel gezellig :P)

Morgen vertrekken we richting Hartbeespoortdam of zoiets (pff wat een naam)
En daar gaan we lekker yetskien en zwemmen.. Want ja, het is hier volop zomer met overdag een gemiddelde van 38-40 graden.. Wel veel onweersbuien, wat ook gewoon is.
Daarna vertrekken we woensdag naar de Plaas van oom Rieks en tannie Maartje Kampman, lekker tot rust komen..

De meiden vertrekken het weekend daarna, en Anne en ik gaan dan voor 10 dagen bij Egbert Kampman in huis logeren.. word waarschijnlijk ook ontzettend gezellig..

Wel erg vervelend dat het aftellen nu begint, dit doe je nooit meer over, en dat begin ik nu wel te beseffen.. Bleh, wil nog lang niet naar huis..!

Goed, leuke afsluiting :P

Mooi bly! Geniet van alle pepernoten, want die hebben wij vandaag ook gehad, maar dat smaakt nergens naar in de brandende zon en koeldrank,, haha

Groetjes vanaf mn bed uit donker Pretoria waar het ondertussen al 00:15 is

Karlien

Reacties

Reacties

Jochem

hahaha drol! :) cricket is best leuk! niet uber.... maar wel leuk (: rugby is veel gaverder :)

wanneer kom je terug? want ik mis je herrie! :(

mien

eey lien!

Bedankt voor je gewldige kaart! En zeker dat ik je blogs lees! Super leuk vind ik dat;) ik snap dat je daar wel wilt blijven als ik dit lees, maar vind et wel leuk je weer een keer in et echt te zien! Mis je wel een beetje hoor;) maar geniet nu nog maar ffies van de tijd dat je er nog zit! Veel plezier en geniet vooral van et lekkere weer want dat is et hier absoluut niet:s
nou meis! Enjoy;) bye bye zwaai zwaai! Dikke knuffel!

Mamma Knol

Karlien, ek het gedink jy hou glad nie van "poottjiekos" nie! Ek kan my herinner dat jy 'n keer pootjies sien dryf het in 'n ander potjie. Ek dink jy met maar bly by potjiekos, anders moet jy weer hardloop vir die toilet.
Geniet nog die laaste wekies, sê groete vir oom Rieks en Tannie Maartje as jy hulle sien!!
GENIET!!!

Tante Wiek

Karlien wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben, aan alles komt een eind, zo ook deze periode waar je straks als je thuis bent met heel veel genoegen op terug mag kijken, dit is je niet weer af te nemen. We wensen jullie zal ik maar zeggen een behouden thuiskomst Gods zegen en tot ziens. Groeten oom Sip en tante Wiek.

Gerda H

Ek hoop dit is lekker by die Hartbeespoortdam, en dat dit nie te vies is nie...

Sien jou ampertjies Karlientjie skeletientjie =-b, ;-)))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!